diumenge, 11 de maig del 2008

EL MERIDIÀ VERD a peu. De Viladrau al Masnou.

El passat diumenge 11 de maig del 2008, vaig participar a la cinquena edició del Meridià Verd a Peu Intemperie.  El recorregut del Meridià Verd segueix tan a prop com és possible la línia vertical que descriu el denominat meridià de París, que té l'inici a Dunkerque i acaba a el Masnou (Barcelona).

Txema arribant al control de Cardedeu
Si bé l'itinerari a Catalunya comença al Coll de Pal, nosaltres varem recórrer a peu de nord a sud el tram que surt de Viladrau fins arribar a la platja d'Ocata (Masnou), que és on realment el meridià penetra al mar i no pas a Barcelona. Aproximadament uns 70 quilòmetres de recorregut.

La ruta té una senyalització pròpia concretada en uns pals negres d'uns 60cm d'alçada, amb una placa a la part superior que té una fletxa, en el cas de la senyalització vertical, i una fletxa de color verd, complementada amb creus del mateix color, en el cas de senyalització horitzontal.

L'itinerari comença a Viladrau i passa per Sant Segimon, Collformic, el pla de la Calma, Cànoves, la Roca del Vallès, l'ermita de Sant Mateu, Teià i el Masnou. En total uns 70 quilòmetres i un desnivell acumulat de 1500 metres.

Tot i que la meteorologia no va acompanyar, ja que el temps va ser advers i canviant, els 75 corredors no varem dubtar i a les 6h sortíem de Viladrau amb el dubte de quanta aigua estaríem disposats a aguantar dirigint-nos cap a la primera de les pujades més dures de tota la ruta, la pujada a Sant Segimon. Durant la pujada, els corredors vam tenir que creuar nombrosos torrents que baixaven amb un cabal important. El 1r control estava situat a Collformic, el control 2 a Cànoves. Abans d'arribar al control 3 de Cardedeu, un gran xàfec va provocar que ens despistéssim i que deixéssim de seguir l'itinerari correcte. La distracció ens va fer baixar de la 4a posició a la 7a posició. No perdem la calma... El control 4 estava a la Roca del Vallès, ens avituallem bé i agafem forces ja que haurem d'afrontar la darrera dificultat. Una llarga pujada de 10 quilòmetres fins a l'ermita de Sant Mateu. Ja portem més de 50 quilòmetres. El control 5 estava localitzat al Coll de Sant Bartomeu i el control 6 a l'ermita de Sant Mateu. A partir d'aquest punt, els quilòmetres restants són de baixada. Una forta i llarga baixada ens van castigar les nostres cames. L'arribada estava situada a la platja d'Ocata.

Arribada a la platja d'Ocata en Xavi, en Pedro i en Txema
 Vaig completar el recorregut amb un temps de 7h58 minuts fent el 5è de la general.