divendres, 15 de març del 2013

TRAVESSA PIC DELS PADRONS

El dissabte 2 de març del 2013 vaig canviar les sabatilles de córrer per les botes d'esquí de muntanya. La rutina d'entrenament pre-marató de Barcelona va tenir un canvi important. Vaig saltar-me una tirada de 30 quilòmetres per una sortida d'esquí de muntanya.
El Pic dels Padrons il·luminat pel sol
Un parell de dies abans de dissabte, una generosa llevantada va tornar a deixar neu a la zona del Pic dels Padrons d'Andorra. L'Enric Violan, en Ramon Garcia i jo mateix no vàrem dubtar que seria un bon dia per gaudir de la neu pols. I així va ser!!!

La nostra intenció és fer una petita travessa per la zona, on haurem de posar i treure les pells de foca tres cops.
Vall del Rec del Baladrar
Deixem el cotxe estacionat a l'antiga aduana Andorrana del Pas de la Casa. El termòmetre del cotxe marca -7ºC. Amb aquesta temperatura la neu estarà perfecta...

Traces de baixada del Pic de la Mina
Ens calcem els esquís i anem guanyant alçada fins arribar a la carena del del Pic de Padrons i sense arribar al cim, ens trèiem les pells de foca per baixar al fons de la vall del Rec del Baladrar. Un cop als fons de la vall, per segon cop, tornem a posar les pells de foca amb la intenció de pujar al Pic de la Mina per un corredor carregat de neu. El corredor té una orientació nord, i la neu que trobem a la baixada ens fa gaudir d'un descens formidable de neu pols. Un cop, tornem al fons del la vall del Rec de Baladrar, observem amb admiració i orgull les traces dels esquís que hem dibuixat damunt de la neu pols.

Per tercer cop i últim, tornem a col·locar les pells de foca. Hem de remuntar a guanyar la carena que ens portarà fins el Pic dels Padrons. L'ascensió és curta. L'objectiu no és fer cim si no que quan arribem a un fals coll ens trèiem les pells per baixar per un corredor amb orientació Nord-Est, que cau directe a l'estació de Pas de la Casa. La baixada és formidable i conforme anem perdent alçada, la neu està en millors condicions.

Baixant del Pic de la Mina
Arribem al cotxe molt satisfets de la travessa. En total hem estat 3h15minuts ascendint 1020 metres de desnivell positiu.

Sens dubte, recordaré durant molt de temps aquesta sortida. Hem gaudit d'un dia sensacional de neu pols...