dilluns, 14 d’octubre del 2013

XVI MITJA MARATÓ DE PUIGCERDÀ

 Diumenge, 13 d'octubre. El dia s'aixeca fred. La temperatura exterior a les 9 del matí és de 6ºC però no és impediment per poder participar a la XVI Mitja Marató de Puigcerdà. Una cursa modesta, popular i d'excel·lent organització a on no trobaràs les aglomeracions típiques d'altres curses en les que t'has d'inscriure mesos abans. Una cursa amb un itinerari exigent, pel desnivell positiu acumulat de 190mts i on l'alçada de 1000 metres de la Plana Ceretana dificulta poder córrer còmodament als que vivim a una cota a prop del nivell del mar.

Recorregut de la cursa
Amb el Carles Sabater. Instants previs a la sortida. Foto Carles S.
En aquesta ocasió no vaig sol, si no que estic amb en Carles Sabater. Un company triatleta fidel a aquesta popular i excel·lent cursa. Amb ell comparteixo el darrer escalfament previ a la cursa i comentem la jugada a quin ritme sortirem. 

No em plantejo res, simplement em prenc l'objectiu d'acumular quilòmetres i fer un entrenament preparatori per la  Mitja Marató de Muntanya de Sant Llorenç Savall de finals del més d'octubre.

Tret de sortida a les 10:30h. En Kiko Julià i jo serem un tàndem durant gran part del recorregut... 

Els 10 primers quilòmetres són pràcticament tots en baixada i no és convenient excedir-se en el ritme per no consumir totes les forces per a la pujada... Passo el quilòmetre 10 en un temps de 00:40.56. Les sensacions no són tan bones com les de l'any passat. Crec que em tocarà patir una mica. 
Perfil altimétric de la cursa.
El ritme baixa i ja no vaig tant còmode. Entre el quilòmetre 15 i 16 hi ha la major dificultat de tota la cursa. Un mur d'uns 400 metres de distància, separats per un petit replà, on s'ha de pujar del pla Ceretà fins el Llac de la ciutat de Puigcerdà. Uns 70 metres de desnivell positiu d'una atacada. És aquí on no puc seguir a en Kiko Julià, que se m'escapa unes desenes de metres...

Creuo la línia d'arribada amb un temps d'1h 31minuts i 46 segons. Quedant el 19è classificat de la general d'un total de 245 participants i el 6è classificat de la meva categoria.



Carles i Txema, satisfets per la cursa realitzada. Foto Carles S














Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada